Wiktoria Grzybowska | Całkowicie nowe rozwiązanie wspierające sprzedaż na Allegro
15645
post-template-default,single,single-post,postid-15645,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,side_menu_slide_with_content,width_470,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive
 

Całkowicie nowe rozwiązanie wspierające sprzedaż na Allegro

POKAZANIE OFERTY

Prócz standardowych opcji przedstawiania oferty, którą oferuje nam Allegro nie było do tej pory dobrych rozwiązań wspierających sprzedaż.

Dużym sklepom na Allegro ciężko jest przedstawić całą swoją ofertę. Klikając na „wszystkie produkty sprzedającego” można trafić na dziesiątki stron produktów w ramach tylko jednego sklepu. Można skorzystać z wyszukiwarki, ale to zawęża możliwość sprzedaży tylko do produktów, które Klient zechce wyszukać.

A co z produktami podobnymi, innymi wersjami, zamiennikami, które sprzedający chętnie, przy okazji, pokazałby klientowi?

MINIATURKI NA ALLEGRO

Chyba każdy to zna… czy jest jeszcze ktoś, kogo te migające, nachalne i krzykliwe miniaturki produktów nie denerwują? Chyba nie! Czemu zarówno sprzedający jak i kupujący ich nie lubią? Bo słabo spełniają swoją rolę.

Po pierwsze, większość miniaturek allegro jest nieestetycznych. Są brzydkie, przeładowane i krzykliwe. Po drugie, rzadko kiedy ma się wpływ na prezentowane w nich produkty. Program dobiera produkty losowo lub umieszcza te, które są najbardziej popularne dla danego sprzedawcy. Po trzecie, na wszystkich aukcjach sprzedającego pokazuje się dokładnie ta sama konfiguracja produktów.

NOWE ROZWIĄZANIE

W mojej wersji, sposób prezentacji pokrewnych produktów jest schludny i logiczny, sprzedawca sam może decydować, które produkty zamieścić, oraz może tworzyć wiele konfiguracji dla różnych produktów.

Jest to rozwiązanie bardziej intuicyjne, praktyczne, logiczne oraz schludniejsze.

Produkty pogrupowane są w logiczny sposób, dzięki czemu całość wspomaga Potencjalnego Klienta w zakupach (przecież bardziej opłaca nam się kupić więcej potrzebnych nam produktów w jednym sklepie i zapłacić raz za wysyłkę, niż kupować u paru sprzedawców).

OPIS PRODUKTU

Załóżmy że nasz Kupujący potrzebuje kupić linkę celną. Wchodzi na stronę naszego produktu i widzi taki to obrazek (zdjęcie po lewej) – linkę celną sprzedawaną na metry.

Dobra strona produktu to podstawa, musi budzić zaufanie oraz zachęcać do jego dalszego odkrywania. Połowa sukcesu to dobrej jakości zdjęcia pokazujące produkt w różnych ujęciach. Druga połowa to szczegółowy lecz konkretny opis produktu. Całość przedstawiona w czytelny i schludny sposób.

No i wszystko poszłoby super gdyby nie to, że… Kupujący wolałby kupić już gotową linkę (o odpowiedniej długości i zakończoną z obydwu stron zakuciami). No i co teraz?

ARTYKUŁY PODOBNE

Ale zaraz zaraz… Okazuje się, że Sprzedawca oferuje również linkę celną w innych wersjach. Kliknięcie na ikonę przenosi Kupującego na stronę z szukanymi produktami. Kupujący od razu może przejrzeć całą ofertę linek celnych od tego Sprzedającego. Jest to tzw. up-selling.

ARTYKUŁY POKREWNE

Mądry sprzedawca wie, że jeżeli Klient chce kupić linkę celną, to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że będzie potrzebował również artykułów do zakuwania oczek lub innych akcesoriów do TIRa. Logicznie pogrupowane przedmioty ułatwiają zakupy. Jest to dobry przykład cross-selling, czyli sprzedaży krzyżowej (do produktu x, który chcesz kupić może Ci się również przydać y).

Co zyskujemy dzięki takiemu rozwiązaniu? Kupujący na Allegro w łatwy sposób może przejrzeć całą ofertę Sprzedającego, bez przeszukiwania na oślep zakładki „wszystkie produkty sprzedającego”. Sprzedający natomiast ma większe szanse na pokazanie całej swojej oferty.

No Comments

Post A Comment